Przedszkole Publiczne z Oddziałami Integracyjnymi
im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Tarnowie Opolskim ul. ks. Klimasa 15
im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Tarnowie Opolskim ul. ks. Klimasa 15
Przedszkole Publiczne
z Oddziałami Integracyjnymi
im. bł. Edmunda Bojanowskiego
ul. ks. Klimasa 15, 46-050 Tarnów Opolski
tel: (77) 464 42 61
email: ppzoi@op.pl
7 września 2021, Autor: Administrator
ROCZNY PROGRAM ROZWOJU
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
IM. BŁ. E. BOJANOWSKIEGO
W TARNOWIE OPOLSKIM
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
ZADANIE I: Wzmocnienie edukacji ekologicznej w przedszkolu. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
STANDARD: Organizacja procesu kształcenia umożliwia pełną realizację zadań szkoły lub placówki oraz zmierza do osiągnięcia celów edukacyjnych i realizacji treści programowych. Organizacja procesu kształcenia w szkole lub placówce zapewnia każdemu uczniowi szansę rozwoju.
SPODZIEWANE EFEKTY: Poszerzanie treści przyrodniczych, szczególnie ekologicznych poprzez właściwie dobrane i zróżnicowane metody pracy; rozbudzanie zainteresowań związanych z ekologią.
DZIAŁANIA |
TERMIN REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
1. Tworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci. Zwrócenie uwagi na potrzebę reagowania na problemy ekologiczne, przedstawienie problemów i skutków niepożądanych zmian w środowisku ze zwróceniem uwagi na negatywne skutki działalności człowieka. |
cały rok
|
n-le w grupach
|
2. Promowanie ekologicznych zasad poprzez kontakt dzieci z literaturą dziecięcą, wykorzystanie filmów edukacyjnych, prezentacji multimedialnych o tematyce przyrodniczo – ekologicznej. |
cały rok
|
n-le w grupach
|
3. Proekologiczne gospodarowanie surowcami i materiałami: segregacja odpadów przez dzieci i pracowników do specjalnych pojemników, wykorzystanie materiałów wtórnych do zajęć plastycznych i konstrukcyjnych, zbiórka plastikowych nakrętek.
|
cały rok
|
n-le w grupach
|
4. „Skąd się biorą produkty ekologiczne? – budowanie właściwych nawyków żywieniowych, zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci. |
kwiecień, maj |
n-le starszych grup
|
5. Organizowanie sezonowych kącików przyrody, promujących zdrowie i ekologię.
|
cały rok
|
n-le w grupach
|
6.. „Zielono mi” - pokaz mody ekologicznej – Święto Ziemi |
kwiecień
|
n-le w grupach
|
7.Kontynuacja projektu „Kolorowe dni w przedszkolu”
|
cały rok |
n-le w grupach
|
ZADANIE II: Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro
STANDARD: Postawy i zachowania uczniów wskazują na ich moralny, społeczny, emocjonalny i duchowy rozwój oraz odpowiadają uniwersalnym wartościom i uznawanym powszechnie normom postępowania. Szkoła lub placówka podejmuje systematycznie i skutecznie działania wychowawcze, profilaktyczne i opiekuńcze.
SPODZIEWANE EFEKTY: Przedszkole uwzględnia wartości uniwersalne w podejmowanych działaniach wychowawczych i dydaktycznych.
DZIAŁANIA |
TERMIN REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
1. Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie na zasadzie „kontraktu” wypracowanego wspólnie z dziećmi – opracowanie kodeksu przedszkolaka.
|
cały rok |
n-le w grupach
|
2. Zajęcia zorganizowane przez nauczycieli w grupie kształtujące postawy koleżeńskości, szacunku do innych i tolerancji z wykorzystaniem literatury
|
cały rok |
n-le w grupach
|
3. Udział dzieci w akademiach z okazji świąt państwowych w strojach galowych
|
cały rok |
n-le w grupach
|
4.Realizacja uroczystości w grupach wzmacniających relacje rodzinne: -Dzień Babci i Dziadka, -Dzień Mamy, -Dzień Taty, -Dzień Dziecka
|
zgodnie z kalendarzem |
n-le w grupach
|
5. Tydzień Dobrych Manier i Życzliwości |
listopad |
A. Zajda, S. Sitek n-le w grupach
|
6. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – Zaświeć się na niebiesko |
kwiecień |
A. Gancarz, M. Łaba n-le w grupach
|
7. Kontynuacja innowacji „Mały wolontariat w przedszkolu – pomagam, bo lubię.” |
cały rok |
J. Bogacka, B. Siedlak. n-le w grupach
|
Aktualizacja: 29 czerwca 2022